Nasza oferta

Kształcimy, rozwijamy i wspieramy prawidlowy rozwój  psychomotoryczny  u dzieci w wieku od 0 – od pierwszych dni życia niemowlęcia – do 18 -tego roku życia dziecka, oraz rozwój mowy i języka dziecka na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym (dojazd do pacjenta- Kraków i okolice)

Prawidłowy rozwój ruchowy jest fundamentem do dalszego prawidłowego rozwoju psychicznego, emocjonalnego, intelektualnego i społecznego dziecka, a także uwarunkowaniem właściwego rozwoju mowy i komunikacji społecznej.

Rodzice powinni obserwować i regularnie kontrolować  etapy rozwoju swojej pociechy, aby na bieżąco cieszyć się sukcesami rozwojowymi, ale też wspierać i „naprawiać”  elementy rozwoju, które są opóżnione lub nie  pojawiają  się.

Kochani Rodzice – nie czekajcie aż dziecko „wyrośnie” z problemu. Każdy tydzień odchyleń od norm rozwojowych dziecka może przynieść miesiące lub lata negatywnych skutków w kolejnych etapach rozwoju.

JAŚ i MAŁGOSIA

Jaś i Małgosia bardzo słabo unosiły główkę w okresie 2 miesiąca życia, kiedy były w pozycji na brzuszku.

Jaś nie potrafił się przetaczać z boku na bok, a Małgosia nie sięgała po zabawki w wieku 3-4 miesięcy

Jaś wydawał się bardzo mocnym, wyprostowanym, sztywnym nawet dzieckiem. Małgosia była delikatna i raczej wiotka jak gałgankowa lalka.

Jaś i Małgosia w wieku 5-6 miesięcy życia nie potrafiły utrzymać siedzącej pozycji usadzone w narożniku fotela.

Jaś i Małgosia nie czworakowały w okresie 8-9 miesiąca życia, Jaś  bardzo chciał samodzielnie stać przy meblach, pomijając okres czworakowania.

Ani Jaś ani Małgosia nie lubiły leżeć na brzuszku.

Zarówno Jaś jak i Małgosia potrafiły samodzielnie kontrolować pozycję siedzącą w 11 miesiącu życia.

Jaś i Małgosia zaczynali samodzielnie stać przy meblach  w 13 miesiącu życia.

Małgosia w wieku 14-15 miesiącu życia zaczęła samodzielnie chodzić –

Jaś – sztukę samodzielnego chodzenia osiągnął dopiero w 19 miesiącu życia.

Jaś i Małgosia rozpoczęli naukę w I -szej klasie....

Małgosia ma spore kłopoty z pisaniem, kolorowaniem, wycinaniem przy użyciu nożyczek. Wszelkie czynności manipulacyjne sprawiają jej trudności, chociaż będąc dziewczynką miała mocną motywację, aby ćwiczyć manipulacyjne umiejętności bawiąc się lalkami ( warkoczyki, guziki, zapinki). Trochę się jąka.

Jaś w I szej klasie ma spore kłopoty z mową. Dużo gestykuluje- skacze – popycha – nie potrafi stać w kolejce, jest nerwowym dzieckiem. Ma spore kłopoty z oceną odległości między przedmiotami, meblami, wpada w nie, złości się-  czasem bije krzesło. Pisanie, rysowanie sprawia mu poważne kłopoty. W sytacji 1:1 z dorosła osobą pracuje dużo chętniej osiągając cele. W grupie dzieci nie radzi sobie. Dzieci go ignorują albo śmieją sie z niego.

Jaś nie jest szczęśliwym 1-szo klasistą.

 „Ostatni dzwonek” wsparcia dla Jasia i Małgosi jest w programie „Do Szkoły, Gotowi...Start!  - inne dzieci zapraszamy już od wieku niemowlęcego.

Pomagamy dzieciom m.in. w takich przypadkach jak:

  • zaburzenia i urazy okołoporodowe
  • opóżniony rozwój psychoruchowy
  • opóźniony rozwój mowy
  • zaburzenia ortopedyczne
  • zaburzenia neurologiczne
  • zaburzenia genetyczne
  • wady postawy
  • otyłość dziecięca
  • zaburzenia psychomotoryczne (psychoruchowe) związane z wcześniactwem lub mnogą ciążą
  • zaburzenia zwiazane z mową, problemy w nauce na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
  • niezgrabność ruchowa związana z zaburzeniami m.in. DCD ( Developmental Coordination Disorder), ADD - Zespół Nadpobudliwości Ruchowej  ( Attention Deficit Disorder), ADHD - Zespół Nadpobudliwości Ruchowej z Deficytem Uwagi    ( Attention Deficit Hyperactivity Disorder) , Dyspraksja, Dysleksja, Zespół Aspergera, Zespół Autyzmu
  • problemy wychowawcze i pedagogiczne