Metoda Veroniki Sherborne
Metodę ruchu rozwijającego, zwaną w Wielkiej Brytanii „Developmental movement”, stworzyła Weronika Sherborne. W Polsce ten sposób edukacji i terapii zaczął być stosowany w latach 80. Opiera się ona na podstawowym założeniu, że potrzeba ruchu jest jedną z podstawowych potrzeb dziecka.
W dużym uproszczeniu, metoda Weroniki Sherborne polega na rozwoju poprzez rozmaite ćwiczenia fizyczne, „przewalanki” i zadania ruchowe. Poprzez ruch dziecko:
• poznaje własne ciało,
• poznaje przestrzeń wokół siebie,
• zdobywa pewność siebie,
• zdobywa poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu,
• nawiązuje kontakt,
• uczy się współpracy z partnere i grupą,
• zyskuje zaufanie do partnera i grupy.
Metoda ta opiera się na systemie ćwiczeń, które wspomagają prawidłowy rozwój dzieci i korygują zaburzenia rozwojowe oraz emocjonalne. Główna idea metody wyraża się bowiem w stwierdzeniu, że posługiwanie się ruchem jest narzędziem wspomagania i terapii zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka. Udział w ćwiczeniach ma na celu stworzenie dziecku okazji do poznawania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia swojej siły, sprawności i w związku z tym możliwości ruchowych.( Patrz an Mobility Motivational Therapy..)